keskiviikko 3. heinäkuuta 2013

Nina Mannerin agitreenit ja keskiviikon ryhmäagit

Eilen ajelin ex tempore tunnin varoitusajalla Loviisan Nina Mannerin agilitytreeneihin. Mulla oli parikin motiivia: koulutus oli edullinen, en ole aiemmin käynyt Nina Mannerin agi-koulutuksessa, vieraat esteet, vieras paikka ja vieraat koirat.

Tässä rata:


Ekassa setissä teimme pätkät 3-11 (lähtö puomin alastulolta) ja 12-17 (18). Ekalla yrityksellä Tonttu hyppäsi kolmosen ja minä ilmeisesti "hieman" heilautin kättäni, niin kävi myös hyppäämässä 7 ja 8. Toisella yrityksellä otin aavistuksen tiukemmin, kepeille asti ok. Kepeiltä vähän häiriötä. Kutosen ohjasin ekalla yrityksellä väärältä puolelta, toisella yrityksellä ei ongelmia. Siitä sitten näpsäkästi putkelle asti, jossa Nina palkkasi Tontun lelulla. Siitä jatkettiin keinun alastulolta eteenpäin. Päällejuoksu ei meinannut sujua, eikä ekalla mennyt myöskään putken oikeaan päähän. Lopulta ne saatiin sujuvasti menemään. Tokassa setissä teimme vielä päällejuoksua, jotta saatiin mun askelmerkit kohdilleen. Sen jälkeen tehtiin keinua. Ja sain todella hyvät vinkit keinun nopeuttamiseen. Hetsaus lelulla! Avustaja pitää keinua paikoillaan, jotta koira juoksee loppuun asti. Ja paras palkka keinun päästä. Siitä sen jälkeen lasketaan keinu alas. Tiedän tasan tarkkaan, miten seuraavalle pennulle opetan keinun.... Keppeihin myös tuli hyviä neuvoja. Hirveästi häiriötä ei ollut toisista koirista, se oli ok. Tonttu keskittyi hyvin. Minä olin kerrankin hyvä, ja palkkasin tiheästi, keskittyminen ei ehtinyt hiipua.

Tänään omissa agitreeneissä oli Open Class -rata. Tehtiin rata puomia lukuunottamatta. Muuten nollalla läpi, paitsi ne kepit. Niihin pitää tosiaan ottaa etupalkka takaisin käyttöön. Tokalla kierroksella sama juttu. Lopuksi otettiin kaksi kertaa puomi hetsaten. Eka oli hitaampi, mutta toka meni laukalla, joten jätettiin siihen. :) Mukavat treenit :) ja palkkasin koko ajan Tonttua pelkästään lelulla. Ja ekaa kertaa Tonttu toi mulle lelua voitettuaan sen, mulla oli siis narupallo-leluna.

Tässä vielä Open Class -rata

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti