torstai 24. maaliskuuta 2011

Leimun hieronta ja pentukuulumisia


Leimulla oli tänään fyssari. Tänään oli ihan erilainen kuin viimeksi. Leimuhan oli viimeksi tosi rauhaton, ei juuri rentoutunut. Tällä kertaa ei piipannu kertaakaan, ja oli ihan rentona koko ajan. Tällä kertaa oli vain normaaleja jumeja, joten seuraavan kerran Leimulla on hieroja vasta kesäkuussa. Ihan hyvä, että siellä ei mitään suurempia jumeja kuitenkaan ollut. Fyssarin takia meillä jäi tämän viikon agitreenit välistä.


Pennun ekan viikon aikana olen yrittänyt tehdä melko paljon kaikenlaista sosiaalistamista, koska olen ollut lomalla. Ensi viikolla aikaa jää paljon vähemmän luonnollisesti pennulle töiden takia. Tonttu on ollut lyhyitä matkoja autossa sekä yksin että Leimun kanssa, eikä ole oksentanut kertaakaan. Alkumatkasta vähän huutaa, mutta nopeasti rauhoittuu nukkumaan. Tonttu sinkoaa myös pyöräilijöiden perään. Vieraat ihmiset saattavat vähän jännittää tai sitten. Eli osaan ihmisistä suhtautuu hyvin reippaasti, osa ihmisistä jännittää. Nyt olen ollut paljon vapaamielisempi kuin Leimun kanssa, eli jos vieras ihminen tulee kysymään, että voiko pentua moikata, niin kyllä voi. Haluan, että se näinä tärkeinä kehitysaikoina tottuisi erilaisiin ihmisiin mahdollisimman hyvin. Tontun kanssa käytiin myös agihallin parkkiksella totuttelemassa agihallin ulkoympäristöön. Vähän alkuun jännitti toisten koirien haukunta, mutta hyvin nopeasti tottui. Tonttu on aika kekseliäs, se osaa muun muassa tyhjentää mun taskut, ulkoilemassa on muun muassa leikitty taskusta löytyneen tyhjän kakkapussin kanssa. Ja tietenkään pentua ei voi kieltää taskujen tutkimisesta, koska haluaisin mahdollisimman kekseliään koiran (jos ymmärrätte, mitä tarkoitan). Toisekseen mulla ei oo kohta yhtiäkään ehjiä hanskoja, koska niitä on myös mukava pölliä, ja sitten jos se tuo hanskan mulle, niin sillä leikitään vetoleikkiä minun kanssani. Yritän vahvistaa paljon leikkiä ja leikkiä minun kanssa (jota en Leimun kanssa tajunnut tehdä), jotta oli jopa mahdollista palkata Tonttu lelulla agissa ja miksi ei tokossakin. Niin sitäkin olen yrittänyt vahvistaa, että Tonttu tuo lelun mulle ja sitten leikitään. Ja se vielä, että vaihteeksi on ihan mukavaa, että on ahne pentu!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti