tiistai 15. marraskuuta 2011

Kuulumisia + pentuagi

Viime viikonlopun Tonttu oli hoidossa Mikkelissä, sillä itse olin tuomaroimassa koko viikonlopun Jyväskylässä. Samaan aikaan Mikkelissä oli myös hoidossa siskon isot tytöt eli Jaava ja Myrtti (Mette opetteli itsenäistymistä). Alkusähellyksen jälkeen oli mennyt ihan hyvin, Tontun oli ollut vain vaikea ymmärtää, miksi kaverit on niin tylsiä. Aina kun meni vähän härkkäseen jompaa kumpaa, niin vastauksesi oli tullut murinaa. No loppujen lopuksi Myrtti oli juosut ihan innoissaan Tontun kanssa... ja jopa leikkinytkin. Mutta oli mulla aika väsynyt koira sunnuntai-iltana, kun sen sieltä kävin hakemassa pois.

Tänään oli pentuagit vuorossa. Olin päättänyt, että tänään tehdään vaan kivoja vauhdikkaita juttuja, jotta joka kerta ei hinkattaisi niitä kontakteja (vaikka toki ne tärkeät ovatkin). Tänään tehtiin alkuun putki pari kertaa, palkkana leikki. Viime kerralla Tonttu ei niin hyvin leikkinyt, joten nyt panostin leikkimiseen ja hurjan hyvin Tontti leikkikin. Se myös meinaa kuumua liikaa, mutta se ei siis minua haittaa. En meinannut saada Tonttua millään rauhoittumaan, kun se alkoi purra minua hihasta, sormikkaista, kädestä ja naamastakin... Muut meidän ryhmäläiset pitävät minua varmaan ihan hulluna, mutta en todellakaan aio kieltää Tonttua kuumumisesta (kyseessä kuitenkin lapinporokoira). Parempi näin päin, kuin että Tonttua ei voisi vähempää kiinnostaa. Uutena asiana harjoitteltiin välistä vetoa. Suhteellisen hyvin toimii, mutta eräs ehtii jo ekan hypyn jälkeen komentaa, että mitä mamma tönötät, minne seuraavaksi. Lopuksi tehtiin vielä putki + putki, jossa toisen putken päässä lelu maassa palkkana. Voi, että Tonttu kun tuli putkesta, niin se oikein ampaisi lelun luokse. Jee! :) Tehtiin siis oikeasti todella vähän tänään. Tonttu teki yhteensä kaksi settiä, jotka olivat molemmat melko lyhyitä.


Ei kommentteja:

Lähetä kommentti