maanantai 24. toukokuuta 2010

Epikset


Tänään käytiin vaihteen vuoksi epiksissä testaa kontaktit. Radan alku oli mielestäni aika haastava, mutta selvittiin hyvin eteenpäin aina puomille asti. Puomilla kontakti oli hidas, mutta tuli oikeaan kohtaan, josta kehu ja vapautus, sitten oli putki ja A. A:n kontakti ei sujunut yhtä hyvin, Leimu jäi keskelle A:n alastuloa ja alkoi peräti piippaamaan, eli ei tiennyt mitä pitää tehdä. No lopulta hyppäsi alas, jolloin minä jouduin nostamaan koiran takaisin kontaktille, siitä sitten hurjat kehut ja äkkiä loppupalkalle.


Pohdintaa. Kyllä minä tiedän, mitä minä teen. Siinä täytyy olla oikeasti johdonmukainen, jos nyt olisin jättänyt nostamatta takaisin, niin se olisi tarkoitanut, että kontaktilta saa kisoissa hypätä yli. Mutta toisaalta selkeästi ei olisi pitänyt mennä epiksiin, koska se on näköjään todella epävarma paikasta edelleen. No mutta tiedän edelleen mitä pitää treenata ja itseasissa tällä hetkellä tiedän miten pitää treenata. Eli välillä namilautanen ja välillä ei.


Olin suunnitellut, että ilmoitan Leimun kesäkuun puolessa välissä Kouvolaan kisoihin, mutta oikeasti en voi, kontaktin paikka on liian epävarma. Mutta taidan olla riittävän hullu, ja ilmoitan sen sinne pelkästään hyppärille. Onhan sitä ennenkin ajeltu.


Giardiasta vielä. Koiramme -lehdessä oli juttu giardiasta, ja koirahan voi mennä  näköjään todella huonoon kuntoon, jos sitä ei diagnosoida ajoissa. Tässäkin siis koira oli joutunut tehohoitoon. Ne olivat saaneet tarkemmat ohjeet kuin me. Koira olis pitänyt pestä klooriheksidiinia sisältävällä shampoolla, minä pesin tavallisella. Matot, verhot ynnä muut olisi pitänyt pestä 60 asteessa tai sitten saunottaa. Mun kaikki tämän tyypppiset on pesty 40 asteessa ja pesulassa se yksi matto 30 asteessa. Lopuksi asunto olisi pitänyt desinfioida jollain kunnon aineella, minä olen käyttänyt vain normaalia saippuaa. Joten tässä heräsikin kysymys, että onkohan niitä öttiäisiä, josta voisi saada tartunnan. Voi voi. Ei sekään helppo juttu ollu.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti