sunnuntai 27. syyskuuta 2015

Keppejä

Hyvä juttu, että laitoin eilen videot blogiin, vaikka vähän mietitytti laittaa videoita, joissa on PALJON virheitä. Mutta nyt olen saanut paljon vinkkejä. Ja toki itsekin huomasi paljon asioita, kun katsoin tekemistä videolta. Voi kunpa saisi aina videoitua treenit.  

Tänään käytiin illasta Marikan kanssa katsastamassa Kaislan kepit. Ensimmäistä kertaa mulla oli palkkana nakkeja. Se oli hyvä juttu. Toinen asia oli se, että en antanut Kaislan häslätä kepeillä, vaan pois, jos meni väärin ups -sanalla. Nämä olin jo miettinyt siis kotona. Marikalta tuli, että en saa antaa koiran juosta edes takaisin, jos on tehnyt väärin, vaan koira pitää rauhoittaa, jotta se voi ajatella. Treeni ei saa siis mennä siihen, että ups, ja juoksee uudestaan, ups, ja uudestaan. Marikalta myös se, että vaikeuta koko ajan treeniä. Olen siis junnannut liikaa samassa. Ensi kerralla pitää laittaa neljä keppiä. Ja myös se, että kun lähetetään suljettuun kulmaan, niin koira oikealla puolella ja kun lähetetään avo-kulmaan, niin koira vasemmalla puolella. Kiva oli treeni! Kaisla sai myös alkuverkaksi juosta pitkästä aikaa Tuurin kanssa, kovin paljon ne eivät kuitenkaan innostuneet juoksemaan. 

1 kommentti:

  1. Mulle kanssa tuli mieleen, että niitä keppipareja voisi lisätä, jotta Kaislalle tulee oikeampi ajatus siitä suorituksesta. Haltillakin tein aluksi 2x2 treeniä, silleen että sai aina juosta seuraavan keppiparin läpi, niin nopeutui oppiminen aika hyvin. Nythän treenataan kujilla, mutta toi 2x2 treeni auttoi siihenkin osaltaan. Mä yritän reippaasti alkaa etenemään noitten kujien kanssa, etten kanssa jää liian pitkään junnaamaan yhteen kohtaan ja ettei Halti kuvittele että se suoritus on se missä junnataan.

    VastaaPoista